måndag 7 september 2015

Vårt nya hus

Hela helgen har jag och A pratat framtid och börjat drömma om att bygga eget hus. Vi har pratat husfärger, takfärger, antal sovrum, tomter... Det är ju galet hur spännande det skulle vara att ge sig in i "bygga hus-karusellen"! Vårt absoluta favorithus som verkligen skriker "välj mig, välj mig!" är detta:

Källa

Jag är helt förälskad! Och det trodde jag aldrig om mig själv. Jag är medveten om att jag varit en motståndare till alla vita och svarta hus, men det här huset vill vara vitt. Testade färgerna svart, rött och grått också, men nä. Sedan fick vi tips om att välja svart tak om vi i framtiden skulle vilja lägga till solceller på taket. Ett mycket bra tips om du frågar mig!

Hursomhelst, vi är inte ens i närheten av att bygga ett hus, men vad härligt det är att dagdrömma.

1 kommentar:

  1. alltså, jag tycker verkligen om vita hus har jag kommit fram till. tycker det ser så *fräscht* ut haha.. men alltså, har ni forreallz reserverat en tomt? SKRIV OM DET TACK PÅ FÖRHAND!
    PoK

    SvaraRadera