torsdag 10 september 2015

Smultronställen


Lyckan som lyste i ögonen när lillebror räknade ut vem som skulle komma på besök. Helt obetalbart. Vi mötte min bror vid bussen och gav oss genast ut på upptäcksfärd. Jag har hittat ett riktigt bra smultron/hallonställe som ligger nära där vi bor, så vi gick dit. 
E älskar att plocka bär och vi åt för glatta livet alla tre. Sedan skulle E hoppa från en riktigt stor sten (det är hans "grej" nuförtiden). Istället ramlade han rakt bakåt i hallonsnåret. Tack gode värld att han landade just där och missade en annan stor sten som var bakom. När vi förstod att han var okej så kunde vi skratta åt det som hänt. Jag skulle också hoppa mellan två stora stenar....... Och mitt hopp resulterade i att även jag ramlar och blundar (!!!) dessutom i fallet. Ja hjälp. Det slutade med en blödande armbåge. Hej mamma 30+ vad smidig du är! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar