lördag 12 september 2015

Stolprojekt som jag inte borde ha startat.

Ibland kan jag få såna fantastiska idéer, ofta handlar det om vårt hem och allra mest om inredning. Som i början av sommaren så kom jag på att vilken bra grej det skulle vara att måla om ett gäng robusta fina trästolar. Hur läckert skulle inte det vara liksom till vårt vita nya matbord? Är trött på stolar som inte håller måttet och säga vad man vill, stolar som gjordes förr (läs 30 år sedan) har bättre konstruktion. I alla fall dem vi lyckats komma över. Snällt mot miljön också, att återanvända sådant som vi har!

Jaha, så projektet har inletts.........men inte avslutats. Än. Helt otroligt nog fick jag med A på noterna direkt,  han tyckte t o m att det var ROLIGT att ta bort den gamla färgen från stolarna. Han pratade också om att han kunde måla dem, men nä, det var ju mitt projekt tyckte jag, jag målar helst själv. Ja just det ja.... Tjejen som knappt hinner sortera in den rena tvätten ska ha ett stort målarprojekt. Jag som inte ens kan välja vilken färg stolarna ska ha! Och nu när sommaren är slut och hösten börjar närma sig så har vi tre barnstolar, två fula blå stolar och en skrivbordsstol vid vårt matbord. Det är ju riktigt illa om ni frågar mig. Så idag tog jag tag i saken och tvättade av allt "färgdamm" som var kvar på stolarna och bar sedan in dem till köket. Och där är vi nu.


Tips på färg till stolarna? Jag var så inne på grått förut, men nu är jag osäker... ska vi satsa på svart istället?

2 kommentarer:

  1. hahaha jag skrattade högt när jag läste detta!! hmmmmm jag vet inte vilken färg....
    tycker det är svårt

    SvaraRadera
  2. Är alla stolarna olika kan det vara snyggt att ha dem i en färg. Jag skulle ha målat dem vita eller svarta. Är alla stolta likadana kan man måla dem i olika färger men jag skulle nog ha hålla mig till färger som funkar med era övriga möbler o som funkar om de ska stå ngn annanstans.
    Kram Isabell

    SvaraRadera