måndag 21 september 2015

Drömmar om dagdrömmar

Bloggtorka. Nä, bara alldeles för mycket inbokat under en helg. Men roliga saker! Så egentligen är jag inte alls ledsen. Men som jag nämnt förr: måndagar är min bästa "slappardag". Hann träffa bästa Isabell och hennes fina familj en sväng på eftermiddagen. E fick leka av sig och jag fick surra med Isabell och hennes make. Jag älskar att prata och få åsikter från vänner om saker man tänker på. Åsikter som kommer från en genuint intresse, sånt går inte att fejka <3

Har så många tankar och planer som snurrar runt i mitt huvud att jag t o m drömmer om mina dagdrömmar. Hur är det ens möjligt? 

Igår var jag och min vän Anna på tre husvisningar här i stan. Det är ju så kul! Två hus som Smålandsvillan visade och ett för Fiskarheden. Jag älskar att få inspiration från andras hem och förfäras rent utav hur ett av husen var byggt precis under en kraftledning. Det är för mig helt oförståeligt. En annan sak som jag märker är att mitt intresse för Feng Shui sitter djupt rotat. Jag tycker det är så spännande varför du mår bättre av att placera en säng på ett visst sätt eller varför en färg på väggen kan störa din sömn eller matlust. Måste nog rota fram min bok och fördjupa mig mer.

Googlade lite snabbt och hittade det här:


11 användbara Feng Shui tips:


1. Omge dig med saker du älskar – skapa ett trevligt och personligt hem.

2. Håll ditt hem rent och städat. Smuts och damm skapar negativ energi.

3. Ordna upp bland saker och bli av med det du inte behöver. Om du hittar något som du inte har använt på ett år, är det troligt att du aldrig kommer att använda det igen. Något av större affektionsvärde, kan dock behållas.

4. Köp inte något nytt förrän du har kastat något gammalt.

5. Det är viktigt att få saker ur ditt hem, och inte bara flytta ”problemet” till ett annat rum.

6. Förvara inte andras saker i hemmet. Har du lånat något, lämna tillbaka det!

7. Använd bra belysning, färger och levande växter för att lyfta energin.

8. Framhäv entén. Här kommer energin (och gästerna) in i hemmet.

9. Tai chi (centrumet / hjärtat) av ett rum – ska vara tomt.

10. Sovrumsmöblerna ska vara snygga och inbjudande. Samla inte på skräp. All förvaring i sovrummet ska vara i lådor eller bakom stängda luckor.

11. Böcker stimulerar intellektet och hör inte hemma i sovrummet. Inte heller elektronik, såsom dator, telefon och TV. Det ger ingen god vila.

Källa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar