torsdag 17 september 2015

Stjärnpappa!

Jag har många många gånger extremt lång startsträcka. Ibland kan det vara bra, du hinner exempelvis stoppa dig själv från att göra dumma misstag (som tapetval osv). Andra gånger är det ganska dumt. Mina idéer hinner bli bortglömda eller så blir de aldrig av. Men igår fick jag äntligen arslet ur och målade en gammal Ikea-stjärna som låg i gömmorna. Använde en sprejfärg från Panduro som min kompis Isabell rekommenderade. Funkade kanon! Nu vill jag sprejmåla ALLT, haha! Har ett hjärta och en blomma också som ska få byta färg. Återkommer när jag lyckats med det... Är i alla fall himla glad att det inte regnade igår, så jag hann få till stjärnan!

                                  


En annan sak då... Jo, jag har äntligen tvättat vårt jättestora dubbeltäcke i pappas tvättstuga. Vår tvättmaskin är tyvärr förliten och där vi bor har man ingen gemensam tvättstuga, utan alla har sina egna små tvättstugor som hör till det egna radhuset.
 Att jag tvättade där resulterade i en jättemysig kväll i pappas sällskap. Vi satt först och läste reklamen, dagens tidning, drack kaffe och pratade. Sedan satte vi oss i vardagsrummet och lyssnade på musik och tittade på musikvideor. Så underbart otvunget på alla sätt! Måste hitta fler stora saker att tvätta...

                                 

3 kommentarer:

  1. Låter som en underbar kväll!

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt m papsen, o vad bra att det fick bra att spraya! Det är ju dessvärre lite beroendeframkallande ����

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt!! Och framför allt bra att kunna återanvända nåt gammalt och göra det till nytt!
    Vilken känsla!

    SvaraRadera