fredag 5 september 2014

Packåsna

Vad händer här då? Inte mycket ;-)
Gick in i vecka 34 i tisdags och skulle förlossningen sätta igång nu så stoppas den inte. Och på tal om det: tjejen/paret som var beräknade till den 21/10 (som oss) på amningskursen fick sin bebis i tisdags. En liten plutt på 1978 gram och 49 cm. Paret som var beräknade i slutet av augusti fick sin lilla bebis i måndags. Tycker det är jättekul eftersom vi nyss satt där på tisdagskvällarna med våra magar! :-) Nu är det bara tre bebisar kvar och jag tror att vi blir sista paret ut.

Lillebror tog en bild av mig upptäckte jag, så det får bli veckans magbild, haha! 


Men även om det förmodligen är ett tag kvar så har jag börjat se över vad jag ska packa i den så kallade BB-väskan. Har lyckats fynda fina amningströjor från "boob"! Är jättenöjd då jag tycker att de är löjligt dyra egentligen. Så det ska med till mig. Sedan vet jag hur skönt det är med kläder som inte sitter åt, men som inte heller är det fulaste du skådat. Svårast är det nog att packa till bebisen: är en pyjamas overkill? Tänkte i alla fall packa ner mina små omlotttröjor sedan jag var liten. Och någon liten byxa och självklart "åka hem"-kläder. Vägrar låta henne ha sjukhuskläderna som aldrig finns i rätt storlek och som.... bara känns fel.  En filt måste vi ha med oss också! Ja, längre än så har jag inte kommit. 

Lite vad jag har att välja på. Svårt! Tror Inez får hjälpa mig.




1 kommentar:

  1. JAG LÄNGTAR SÅ HIMLA MYCKET!!! DU KAN NOG EJ FÖRSTÅ HUR MKT

    SvaraRadera