onsdag 17 september 2014

Besök hos barnmorskan

"Välmående gravid kvinna, som väntar sitt tredje barn", så beskriver min barnmorska mig i mejlet till sjukhuset. Mitt undertryck är lite högt och hon är fundersam över vad det kan bero på, just för att jag mår så bra och urinproven inte visar något heller. Mitt blodtryck ligger på120/85 och förra gången på 120/80, därav oron. Men hon säger att jag inte ska vara orolig, men det blir jag. Usch. Ska dit nästa vecka igen, för att se så inte det stigit mer. Och eventuellt ta fler prover. Suck! Jag som älskar blodprover! :-(

Annars då? Magen följer kurvan perfekt, så lilla bebisen växer. Hjärtljuden var starka och tydliga. Blodvärdet hade gått från över 130 till 114, så nu har jag inhandlat Blutsaft. Vägrar ge mig på tabletter igen.

Såg precis på Instagram att en tjej som jag pluggade med (och som är så himla härlig!) har fått cancer.
Lite mycket att ta in för en gravid kvinna som har väldigt nära till gråten. Fy fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar