torsdag 28 augusti 2014

Städmani

Det värsta med att gå hemma på dagarna är att min städmani får bränsle! Det är ju helt galet vad mycket man kan göra med bara en städtrasa... torka torka torka. Väggar, dörrar, lister, dörrkarmar and so on. Leksaker, fula bestick och lite allt möjligt ryker i bara farten och i morgon ska jag putsa fönster! Det har inte gjorts på väldigt länge - nu är det hög tid.  Pappa har använt sig av en städfirma som putsade hans fönster och de blev verkligen så himla bra! Han betalade bara 350 kronor för hela sin lägenhet. Det är ju ingenting. Känner lätt prestationsångest då jag egentligen tycker att fönsterputsning är djävulens påfund: så tråkigt!! Och hur många gånger har jag inte upptäckt ett streck eller en "flamma" som jag ser att jag missat när solen ligger på. Suck. Nä, vid närmare eftertanke kanske jag skjuter på eländet till obestämd framtid.

Sitter i soffan just nu och jäser. Ser vår fantastiska barnvagn härifrån. Längtar så mycket tills jag får inviga den med en livs levande liten baby! Lillebror har meddelat att bebisen ska hämta och lämna honom på "dagis" men att hon är för liten för att stanna där med honom.



Inez har sjungit godnattvisor för lillasyster och vi är nog alla ordentligt väntlösa här hemma!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar