söndag 17 augusti 2014

Nödplan

Första veckan som föräldraledig till två energiska barn är slut och nu väntar några till... Första dagen, efter bara fem minuter, var jag beredd att slänga in handduken och ge upp. Båda har otroligt dåligt morgonhumör och sen en morgontrött mamma på det, inte den bästa kombinationen om jag säger så.

Tänker mycket på vad vi fått lära oss på amningskursen om vikten av att vara avslappnad när du sitter och ammar. Känner att jag måste ha en plan, en nödplan. Vad kan lillebror tänkas sysselsätta sig med när jag verkligen behöver sitta längre stunder med bebisen? Inez kommer ju att gå i skolan varje dag och hon är så stor att hon förstår mer. Men jag är lite orolig över det här med att lillebror vill att jag ska komma och hjälpa honom med saker hela tiden... En sån gång måste väl ändå iPaden vara en godkänd räddare i nöden?

Hittade fantastiskt söta kläder till lillasyster när vi var på stan i fredags och köpte kläder till Inez första skoldag i ettan. Jag har verkligen inte köpt mycket, men nu kunde jag inte låta bli. Ett par leggings med volanger på rumpan och en klänning/tunika med vingar på ryggen. Lite romantisk rock över det hela:


Ber om ursäkt för dålig bildkvalitet...




2 kommentarer:

  1. Men jag och Vinga var också på stan i fredags och fixade inför skolstart. Nu är det bara bänkpapper och höstvantar kvar, sedan är vi klara. Som jag älskade bänkpapper när jag gick i skolan! :)

    SvaraRadera
  2. Och en iPad är väl en alldeles utmärkt hjälpande hand en sådan gång. Då kan ni sitta med varandra i lugn och ro alla tre! Win-win :)

    SvaraRadera