fredag 8 augusti 2014

En liten hand i min

Igår när jag och Inez hämtade lillebror på förskolan ville han hålla min hand på vägen hem. Vi bor väldigt nära förskolan och just den här promenaden, med hans hand i min, så ville jag aldrig att den skulle ta slut. Han berättade om en händelse från dagen och vi hade ett sånt mysigt samtal. Just den där lilla handen i min. Tänk att han ska bli stor, att den söta lilla treårsrösten kommer att bytas ut, att han en dag kommer att hamna i puberteten och målbrottet. Vad kommer han ha för bild av mig då? När han blir vuxen, vad kommer han att minnas av sin barndom med mig?

Det går inte att beskriva med ord hur mycket jag älskar mina barn. Jag är så lyckligt lottad som dessutom väntar på en tredje liten person att älska så hjärtat nästan spricker. 

Älskade treåring! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar