fredag 16 maj 2014

Spara eller slösa

Den där tvätten jag berättade om igår, fick sig en rejäl regnskur över sig. Får se det som en extra sköljning... Och hoppas på sol idag :-)

Nu när vi vet att vi ska få en liten tjej så har jag fått en otrolig lust och ett sug att få göra mig av med saker som finns kvar sedan de andra två barnen. Vill äntligen få ändan ur vagnen och ordna med de där egna lådorna de ska ha, med sina allra första kläder bland annat. Men det är inte bara barnsaker jag vill gå igenom, utan alla saker som bara ligger år ut och år in. En typisk sak för mig är alla dessa gardiner... usch! Och lampor?! Sedan ställs jag inför frågan: sälja eller skänka? Det brukar sluta med skänka, för att jag är så lat. Orkar inte lägga ut sakerna till försäljning.

Men ibland är jag riktigt duktig på att sälja saker och göra en förtjänst! :-) Har bland annat lyckats sälja: babyskydd, skötbord, babygym, bärsele osv. Sånt som hade varit himla fina att ha kvar nu när vi får en liten bebis igen. Haha! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar