tisdag 13 maj 2014

Bild på lillasyster


Trött trött trööött och det är bara tisdag idag!? Hur ska jag genomleva den här veckan? Önskar att jag kunde ta en dag och bara sova, äta lite och sedan sova igen.

I natt hostade jag och det väckte mig varje gång det var dags för en ny hostattack. Sedan hade jag turen att få dela säng med mina små älsklingar. Det brukar vara helt okej, men just i natt sov E oroligt vilket även det resulterade i att jag väcktes gång på gång av att han gnydde och sparkade mig flera gånger i magen. Först blev jag rädd och tänkte nu fick lillasyster sig en riktig smäll, men jag tror att det är ganska lugnt. Hon är så liten än och ligger djupt ombonad i magen.

På tal om lillasyster så kan jag inte tänka på något annat. Jag kan absolut inte se mig mätt på hennes söta lilla profil på ultraljudsbilderna. Jag längtar så tills jag får henne i min famn, älskade lilla hjärtat!

 
 
Inez blev inte helt överlycklig över att det är en lillasyster. Hon hade önskat sig en till lillebror och skrek ”NEJ” rakt ut när jag berättade för henne. Hon ville ha en lillebror som skulle heta Alfons. Vi har dessutom en känsla av att inget namn till lillasyster kommer att duga enligt storasyster….

Försökte få henne att tänka på hur roligt jag och Kajsa har det när vi ses och hur roligt hon kommer att tycka det är att ha en lillasyster/syster i framtiden. Men nä. Fortsättning följer…

2 kommentarer:

  1. Inez kommer alska sin lilla syster! Jag ar sa glad att jag har Ellen, 7 ar yngre och min basta kompis! Emil var lika olycklig nar hon foddes...han ville ha en lillebror!!
    Jatte fin bild!

    SvaraRadera
  2. Fina lillasyster! Hon kommer nog uppskatta lillasyster snart, Evangeline ville ju gärna ha en lillebror istället (helst Erik) när hon var mindre, men nu vill hon absolut inte ha någon annan än Elicia :) Kram!

    SvaraRadera