fredag 23 maj 2014

BRIO Go Next

Sommar och sol! Jag älskar det!

Har börjat klura lite på vilken barnvagn lillan ska ha. Jag vägrar ha en Emmaljunga igen. Tung och jävlig, som en bulldozer som ska ta sig fram. Nä, en lättare vagn som är mer "användarvänlig" vill jag ha.

Jag har snöat in mig ganska rejält på en Brio Go Next. Har läst massor av recensioner där vagnen fått följa med på allt möjligt från stadsturer till skogspromenader över stock och sten och SNÖ.
När vi skulle hem från Stockholm (för någon vecka sedan) så gick jag, mamma och Kajsa bananas i en barnvagnsbutik i Barkarby. Vagnen är lika härlig i verkligheten! Så lätt! Lätt att byta de olika delarna, lätt att fälla ihop, lätt lätt lätt. Det roliga är att vi (jag och mina vänner) bara för några år sedan skrattade åt den här sortens vagnmodell... och nu kan jag inte tänka mig något bättre. Dessutom fick den bäst i test nyligen: http://www.brio.net/~/media/Files/Baby/Diplom_barnvagnar%20BRIO.ashx

En annan rolig sak eller ja, rolig och rolig, vi har precis upptäckt att vi har ISOFIX i vår bil. Ser fram emot det enkla i att bara klicka fast basen till babyskyddet, utan att behöva oroa sig för att den sitter fast ordentligt!

När får man beställa barnvagn egentligen? Efter halvtid? Ännu längre fram?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar