tisdag 22 april 2014

Otrogna j*vlar


Jag väljer att inte döma, utan av ren nyfikenhet undrar jag vad som gör att du stannar hos någon som varit otrogen mot dig? Stanna hos någon som svikit dig och ditt förtroende – för alltid?

Skulle A välja att ha sex med en annan kvinna under vårt äktenskap så skulle jag aldrig aldrig förlåta honom. Det skulle vara det största sveket. Skulle han dessutom ha ett förhållande bakom min rygg, ja, det skulle ta flera år för mig att bearbeta. Mest för att det inte finns någon i världen jag litar mer på än just honom. Jag vet att han aldrig ens skulle tänka tanken och att lita på någon så pass mycket är fantastiskt MEN förstå vilken chock om jag någon gång skulle ha fel?!

Jag vet att det finns många därute som varit med om att deras partner varit otrogen och ändå valt att stanna kvar. Det skulle vara så intressant att få höra hur de ”kommit över” otroheten om du någonsin gör det… Hur kopplar de bort att maken/sambon/pojkvännen varit intim med någon annan? A skulle aldrig få ta i mig igen, jag skulle bara tänka på den andra kvinnan.

Som sagt, jag dömer ingen, utan tycker det är otroligt fint av dessa kvinnor att ha sådana stora hjärtan att de förlåter och går vidare. Jag är nog inte lika storsint är jag rädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar