fredag 18 april 2014

Glad Påsk!

Långfredag idag och vi har hunnit med besök av barnens farfar, vilket var en överraskning men mycket roligt för barnen! E blev så glad att han ropade högt: "Pappa, din granne är här!" A's pappa heter Janne, men E har fått det lite om bakfoten... haha :-)

Farfar Janne var här några timmar och jag vet att I uppskattade att han satt och påskpysslade med henne och hennes kompis som var här.

Vädret var fantastiskt så efter lunch åkte vi ut till mina morföräldrar. Har inte varit där sedan januari, så det var hög tid för ett besök. Vet inte om min älskade sexåring hade en dålig dag, för hon testade då verkligen mitt och sin pappas tålamod när vi var där. Tillslut frågade jag mormor vad vi gjort för fel som föräldrar. Min mormor som är pensionerad BVC-sköterska svarar: "hon är inne på skitåret."
Se där! Det är alltså ett välkänt faktum att sexåringar kan vara väldigt tålamodsprövande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar