torsdag 31 juli 2014

Tredje trimestern

Hamnade i lite av en svacka när det gick upp för mig att det är sista juli idag och inte sista augusti. Det kom som en chock! Det betyder att det är himla lång tid kvar till 21 oktober. Gud förbjude att jag går över tiden...

Nu har jag/vi i alla fall officiellt gått in i tredje och sista trimestern: Jippi!
...och jag är ganska trött, värmen har gjort sitt med den här gravida kroppen. 

Har varit på amningskurs igen och blev nästan lite ledsen när jag var där. Tydligen är det big no no att "tvinga" den nyfödda att ta bröstet direkt efter födseln. Det kan förstöra alla förutsättningar för en bra amning! Jag vet att de gjorde så med lillebror och vi kan inte låta bli att undra om det var just det som "förstörde" för honom... Den nyfödda bebisen ska först vila på mammans bröst och sedan själv visa intresse för att suga. Vi såg två olika filmer på det här och det är så häftigt hur de kan veta från första stunden i livet vad de vill ha! :-)


1 kommentar:

  1. Du får ha något innan BF att se fram emot, typ komma och hälsa på mig! <3

    SvaraRadera