torsdag 24 juli 2014

Cancer

Idag fick jag två dåliga nyheter. Två av mina bästa arbetskamrater på mitt förra jobb har fått cancer, varav den ena bara har 1-2 månader kvar att leva. Hon hade sökt hjälp för utbrändhet och det visade sig vara cancer. Jag blev så otroligt ledsen när jag fick höra det att jag inte kunde sluta gråta. Det är den mest fantastiska människan jag lärt känna genom de jobb jag haft. Vi jobbade så bra ihop och fick även de värsta stressigaste arbetsdagarna att sluta i skratt. Hon var min klippa och jag vet att jag var hennes. Vet att jag många gånger tänkte att vår vänskap var ett tecken på att åldern inte har någon betydelse när man är vuxen. Det här är så hemskt och jag måste ta reda på var hon är just nu, så jag kan hälsa på eller på något sätt visa henne hur mycket jag tänker på henne. 
Den andra nyheten var att en annan arbetskamrat från samma avdelning på mitt förra jobb också har fått en cancerdiagnos och opereras för bröstcancer första vecka i augusti. Fy fan säger jag bara. 

Jag är helt uttömd på tårar. Tänker på dem och deras familjer och ber för mirakel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar