måndag 7 juli 2014

En milstolpe

En mycket efterlängtad dag: första milstolpen efter ultraljudet, dvs den första mätningen och att få lyssna på lilla hjärtat.

Barnmorskan sa redan vid förra besöket att barnen mer än gärna fick följa med och det där verkade ha satt sig hos A. Om jag säger så här: nu vet de vad jag gör hos barnmorskan och behöver inte följa med igen :-) 

Inez tyckte nog att det var ganska spännande och tyckte att det där med blodproven inte var någon match. Hon hjälpte t o m till att plåstra om min arm efteråt. (Skit att jag ska behövs ta så många blodprov! :-( ) Sedan surrade hon på och ställde tusen frågor. När barnmorskan skulle mäta min mage utbrast hon "den är i alla fall större än ett mjölkpaket!". Och det är den verkligen.... Sedan uttryckte hon sin förhoppning över att det kanske var en lillebror trots allt.

Lillebror tyckte att det var tråkigt att följa med och ville bara prata om vår resa till Malmö. 
Så i bilen på väg hem bestämde jag och A att nästa gång åker bara han och jag. 

Hursomhelst: alla värden var jättebra och magen ligger på normalkurvan. Nu får vi hålla tummarna för att mina andra prover också såg bra ut.
Nästa besök blir efter semestern.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar