söndag 8 juni 2014

Recept-tips!

Tips tips tips!!!

Om ni som jag älskar rabarber så måste ni testa det här receptet jag hittade, krämen är så god! En perfekt blandning mellan det söta och syrliga. Mums!!

Min stolthet i min lilla trädgård! 



Rabarberkräm  ca 6 port

600 g rabarber (ansad/skalad) i små bitar
6 dl vatten
2 dl socker
3 msk potatismjöl

Lägg rabarber och vatten i en kastrull och koka upp. 
Låt det småkoka under lock tills rabarbern är helt mjuk. 
Tillsätt socker och rör om noga tills allt socker löst sig. 
Blanda ut potatismjöl med lite vatten och tillsätt det i en fin stråle under omrörning. 
Låt det koka upp men ta kastrullen från plattan när man ser första bubblan. Låt den svalna och häll sedan upp i en fin skål och låt den kallna helt i kylen. Servera med mjölk!

1 kommentar:

  1. Ah jag alskar Rabarber!! Satte tva plantor forra aret och vantar pa att de ska ta sig ordentligt i sommar. Vill gora saft, kram och paj!

    SvaraRadera