torsdag 5 juni 2014

Barnvagn

Det märks direkt på min blogg när jag är gräsänka, jag uppdaterar (hinner inte) inte alls. När barnen somnat på kvällen orkar jag bara spela Hay Day eller  titta på en serie på iPaden. Skärpning på mig! :)

Hur underbart är det inte med ännu en långhelg? Så här skulle jag kunna ha det jämt. Kortare arbetsveckor = fler arbetstillfällen och bättre folkhälsa. Jag tycker att vi kan ta efter Frankrike där!

Idag på lunchen skulle jag och A ge stans enda barnvagnsaffär en ärlig chans. Vilket skämt! När vi var där kom jag ihåg varför vi aldrig köpt en vagn där. När vi väntade Inez valde vi att köpa vagnen på Babyproffsen istället, de gav mycket bättre service dvs de var intresserade av nöjda kunder. Idag när vi står där bland vagnarna vill jag visa hur sittdelen till vagnen vi vill ha ser ut i verkligheten. Ber en tjej om hjälp och hon tar ner en sittdel från en hylla. Måste inflika här att jag är lite av en barnvagnsnörd. Hon tar ner helt fel sittdel, den hör till den andra Brio vagnen men säger: det spelar ingen roll för de är likadana. Fel fel fel, de är inte likadana och vi vill se den som hör till vår vagn. Varpå hon svarar surt "värst var du var påläst". A säger till samma tjej att vi är intresserade av ett helt paket med vagn och babyskydd till bilen och undrar om de har någon kampanj just nu. Det hade dom inte och det var Brio som styrde de där kampanjerna. Och där ljög hon oss rakt upp i ansiktet. Både jag och A vet att det finns flera såna kampanjer på internet. Så A berättar att vi sett kampanjer på sidor på internet. Då ändrar hon sig "jo, vi kan ju ha egna kampanjer". Hon märkte nog att intresset av att köpa en vagn hos dem började dala, för helt plötsligt erbjuder hon sig att ringa Brio och kolla leveranstider på de olika färgvalen. Hon skulle återkomma under dagen. Hon har fortfarande inte ringt och vi sparar tusenlappar på att beställa vår vagn med babyskydd och bas till bilen på nätet! Dagens barnvagnar kostar som mycket pengar och de förlorade återigen oss som kund.



2 kommentarer:

  1. katasrofservice.
    amazing vagn!!!! :D
    Fan vad jag önskar att jag var smartare när barnen var mini...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ett stort skämt. Usch! *ryser*
      Vi älskar den!! Haha!
      Det känns som om vi fått en tredje chans att vara lite smartare ;-)

      Radera