fredag 13 juni 2014

Namnet

Namn är bland det roligaste att prata om när du väntar barn. Inez hade vi som namn redan från dag 1 när vi väntade henne (även fast jag trodde att det var en pojke). Lillebrors namn blev en kompromiss då jag ville att han skulle heta Karl och A ville att han skulle heta Felix. Det enda flicknamn som var aktuellt när vi väntade honom var Astrid. Vi älskar äldre klassiska namn! Andra namn vi alltid haft i tanken är Ellen, Ester och Alice. Min farmor hette Ester. Men just nu klurar vi för fullt. Det är ju lite av en lyx att ha så här mycket tid på sig att bestämma ett flicknamn. 

Sedan alla åsikter! Tycker det är roligt att höra på :-)

2 kommentarer:

  1. Ester är jättefint tycker jag! Har det på min lista också, men jag är nog mest inne på Sigrid :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en jättesöt liten tremänning som heter Sigrid! :-) Håller med dig om att det är ett himla fint namn :-)
      Vet ni att ni väntar en tjej?

      Radera