torsdag 17 december 2015

Julkula

Vilken lång dag! Men nu är det äntligen kväll och jag kan sitta i lugn och ro och skriva julkort. Har för första gången gjort egna kort! Är faktiskt väldigt stolt över dem. Att det inte bara blev ett påbörjat projekt som hamnade i någon låda. Har ju så många sådan projekt redan, hehe.

Jag och stora tjejen satt och pysslade en kväll för någon vecka sedan. Hon tillverkade julkort till alla tjejer i klassen och jag gjorde juletiketter. Fyra etiketterna kom till användning idag när jag och Anna gjorde i ordning julpresenterna till "fröknarna" i I och W's klass. Anna hittade jättefina armband på "Snö of Sweden"'s utförsäljning. Det blev himla bra måste jag säga, för vi slog in dem i vitt fint papper som vi sedan la tillsammans med "guldstrån" i genomskinliga stora julkulor som går att öppna. Sedan knöt vi tunna sidenband med etiketterna som jag gjort. Tjejerna fick skriva på baksidan och välja vem som skulle ha vilken etikett. Sånt är viktigt minsann. I bild är den kulan som deras lärare ska få. Den läraren är helt fantastisk på alla sätt och vis, vi har haft sån tur!


Sånt där slags pyssel och vackra inslagningar av presenter kan vara bland det roligaste jag vet. Det är alltid extra skoj att få ge bort en present som inte bara är bra på insidan utan även tilltalande på utsidan. 

1 kommentar:

  1. Men vad mysigt!! Och vilka drömbarn (och mammor) ni är!! De blev säkert jätteglada! <3

    SvaraRadera