söndag 3 januari 2016

Hallrenovering

Nytt år och ny energi och nya idéer! Jag har svårt att kontrollera alla inredningsidéer som ploppar upp hela tiden, så jag måste skriva ner dem någonstans.

Ser verkligen fram emot ett nytt år och jag gillar tanken att vi går mot en ljusare årstid. När man varit utomlands i över en vecka och haft dagsljus från morgon till kväll så blir det lite av en chock sen när man kommer hem...

Har insett vilket hopplock det är av allt i vår hall. Svarta skolådor, träfärgad hatthylla, hög vit byrå och inget att sitta på. Det måste bli en ändring. Hallen är det första du ser när du kommer hem, det första en gäst/besök ser. Har tittat omkring på internet på olika större kedjors hatthyllor och jag förstår inte grejen: varför ser alla lika ut? Så tråkigt! Men så hittade jag den här skönheten:

Källa

I mina ögon stilren och plats för lagom många krokar som jag kan placera var jag vill! Dessutom kostade den hälften så mycket som på dyra designersidor, ibland älskar jag google.

Sedan är jag lite osäker på vad för slags förvaring jag ska ha för alla tusen mössor och vantar... Återkommer med bilder när vi är på gång! Just nu filurer jag om vi ska ha STOLMEN från Ikea:

Tanken är att man även ska kunna sitta på den... när man tar på sig skorna eller hjälper någon med vantar.

Ska bättra på färgen på insidan av ytterdörren också. Den har blivit avnött och jag tycker det ser skabbigt ut. Var in till en granne som målat ljusgrått istället för vitt och det var jättefint! Kanske gör det jag också!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar