söndag 6 december 2015

2:a i advent

Evigheters evigheter var det sedan jag var ute och hälsade på hos mina morföräldrar, så idag var det dags. Som sällskap tog jag med mig lilla trollungen. 




Lilla flickan KAN gå, men i snön gick det snabbare att krypa. När hon blev törstig stannade hon till och slickade på snön. Perfekt lösning på det problemet! ;-)




Pulkan vi hade med oss ratade hon ganska snabbt när det inte gick tillräckligt fort, då slängde hon sig ur i farten!

Sedan hann hon knöla i sig en pepparkaka och en saffransbulle och nynnade glatt efter varje tugga... 
Det var en väldigt mysig dag och jag är så lyckligt lottad som har världens bästa morföräldrar. 


Nu börjar verkligen tiden springa iväg och snart är det äntligen dags för oss att resa till sydligare breddgrader! Det känns nästan overkligt att vi ska få känna värme på vår kind och ha på oss badkläder. Det är några månader sedan sist. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar