tisdag 10 februari 2015

Hur orkar jag egentligen!?!

Trebarnsmamman sitter vid en dator, vilken grej! ;-) Nä, inte direkt. Sitter ofta vid datorn, men har inte haft något sug efter att skriva blogg igen. Nu har jag dock lyckats logga in här så jag kanske ska bjuda på några rader...

Det här då med att vara trebarnsmamma. Får ofta frågor om det är jobbigt och om hur svårt det måste vara att hinna med allt hemma. Nä. Jag tycker att jag hinner mer nu än när jag bara hade ett barn. Med första barnet är du helt uppslukad och jag tror att du många gånger gör mycket saker mer omständligt i onödan. När du får din lilla trea har du redan haft två bebisar och är ärligt talat ganska bebisvan vid det laget. Byter blöja med en hand och dricker kaffe med den andra, typ. Står fast vid att det omöjligt kan finnas någon som är mer tidseffektiv än en småbarnsmamma.

Sedan är jag glad att mina två första barn är så pass gamla. De är så självgående! Jag hade nog blivit hyfsat svettig om jag hade mer än ett blöjbarn... Men det hade säkert gått det också :-) Allt går bara du vill, eller rättare sagt: allt går för att det måste gå helt enkelt.



Nu har jag mina tre barn som jag är så enormt lycklig och tacksam över. Jag är nöjd nu, det blir inte fler. Vetskapen om att det är vår sista lilla bebis gör att vi tar oss tid att njuta extra mycket av den här tiden. Vi vet ju som sagt sen tidigare hur fort tiden går, speciellt det första året.


1 kommentar:

  1. Heeeehe, vet ej om min kommentar kom fram eller ej.... Skickade nämligen via mobilen.... Men i alla fall ses vi om ca. 24 timmar. Typ. Mer eller mindre. DETTA ÄR HELT FANTASTISKT!!! Älskar att du börjat blogga igen. Tar med mig kameran så kan vi fota i helgen. Puss

    SvaraRadera