måndag 20 oktober 2014

Tidig måndagsmorgon




God morgon Sverige!
Här sitter jag och Lillebror i sängen och "myser" framför iPaden. Hör hur Inez vaknat och har sitt bästa morgonhumör där nere... Tur att A är så pigg och trevlig på mornarna, för jag känner inte för att gå ner och ta över. 

Idag är det den 20/10 och mitt gissade datum för bebisens ankomst. Snälla snälla lilla bebis, låt mig ha rätt! Har nog aldrig under alla tre graviditeter varit så mentalt förberedd på det onda, vill bara ha bebisen i min famn. Läste något riktigt otäckt förresten... Varje vecka föds nio döda bebisar i Sverige. Blev alldeles alldeles kall när jag läste det. Tydligen har det blivit fel när gravida fått tro att bebisen rör sig mindre eller knappt alls på slutet. Bebisen ska röra sig flera gånger dagligen och ända fram till förlossningen. Vid minsta tveksamhet ska du höra av dig till din barnmorska eller förlossningen. Märker hur det här uppmärksammas på ett helt annat sätt idag än under mina andra graviditeter. Av min barnmorska,  mina appar osv. 

Huga.






2 kommentarer: