söndag 5 oktober 2014

Baby baby

Bäddade rent i vår säng och kunde inte låta bli att lägga ett extra madrasskydd på min sida av sängen (under lakanet). Önsketänkande såklart, att något ska sätta igång inom de närmsta dagarna! :-)

Med Inez gick vattnet först (innan värkarna kom). Enligt min barnmorska är det mindre vanligt och hon tror att det kan ha berott på någon infektion. 

Med lillebror gick jag i två dagar med onda förvärkar (på nätterna, inte dagtid) innan de riktiga värkarna tog fart. 

Fick jag välja skulle jag ha det precis som det var med Inez. Kan hända att jag skönmålar det hela så här 7 år senare, men vad gött med en förlossning igen där vattnet går av sig själv.

I natt har båda barnen sovit borta: lillebror hos A's mamma och Inez hos en kompis. Precis vad jag och A behövde. En kväll tillsammans utan tjat om tandborstning och läggdags. Och sovmorgon på det. Guld värt!!! 

Nu när lillebror kommit hem igen inser jag återigen hur löjligt förälskad jag är i mina barn. De är mitt allt. Jag kan inte förstå hur man frivilligt kan bortprioritera sina barn. Någonsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar