onsdag 22 oktober 2014

Ebola och krig

Snön faller utanför mitt sovrumsfönster och äntligen känns världen ljusare igen. Hjälp vad grått det har varit under en längre tid! 

Försöker ladda inför ett besök hos barnmorskan som jag inte trodde att jag skulle behöva gå på. Var så säker på att jag skulle ha en bebis i famnen vid det här laget. Men men, jag har än så länge bara gått över en dag.

En kille i I's klass har skrämt upp resten av klassen (så en annan kille t o m började gråta) med historier om att vi kommer hamna i krig med Ryssland. Så efter frukosten satt jag och A och försökte förklara vad det är som händer. Men det slog mig hur mycket svårare sånt här blir ju äldre barnen blir. Jag kan inte kontrollera på samma sätt vad de tar in från omvärlden eller vad de får höra av andra barn. Vi är i alla fall glada att hon vågar lätta sitt hjärta och sina många tankar för oss. Vare sig det gäller krig, ebola eller annat elände som kan tynga henne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar