lördag 23 april 2016

Kökstankar

KÖK! Hjälp vad vi har pratat kök idag! A kommer med så många frågor och jag som var så säker på hur det skulle vara... Vi är överens om att det är lite för lite bänkyta, så nu är frågan hur vi ska få till lite extra. Vi har valt att inte ta köket genom Vedum, överpris och sämre kvalitet på exempelvis bänkskivor än Ikea (och många andra leverantörer).

Vi har båda varit överens om att ha ljust grå luckor, vit diskho i porslin och bänkskivan har vi ingen aning om -än! Måste se skivorna och känna på dem på riktigt för att få oss en uppfattning. Bänkskivan ska vara lätt att torka av, gärna så blank som möjligt. Inte svårskött! Det kan bli så att vi köper vårt kök från Ikea och bänkskivan från någon annanstans.

A vill inte ha fönster eller krusiduller på skåpen, skåpen ska ge ett lugnt intryck tycker han. Jag är villig att hålla med... även om jag tycker det är jättefint med dörrar som har ram/fönster. Vi har inte bestämt oss om vi vill ha blanka knoppar i mässing eller blanka rostfria. Vi har renoverat två vita kök och haft handtag i båda köken, nu har jag äntligen fått min vilja igenom och det blir knoppar!


Lånad bild från Norrgavel

Lånad bild från Stilbeslag

Lånad från ClasOhlson 

Bild på Starwomans vackra kök! Besök hennes blogg för ännu fler bilder. 


Ikeas Veddinge grå lucka. Vi har de vita idag. 

1 kommentar:

  1. men vilken dröm!!!!! längtar tills jag och måns har dessa diskussioner :D

    SvaraRadera